22 Aralık 2014 Pazartesi

Açıklamalı Kırmızı Bere



Merhabalar! Bugün Ankara oldukça soğuk. Yavaş yavaş ince berelerden kalın berelere geçmek gerek. 




Aslında bu bereyi öreli birkaç yıl oldu. Hatta bere şu anda bende bile değil :) Ördüğüm şeyleri facebookta da paylaşıyorum. İki gündür oradaki arkadaşlarımdan bu bereyi soranlar olunca; burada da paylaşayım dedim.

Model daha önce anlattığım simli bereyle aynı. Bu, orta kalınlıkta bir ipti. 5 numaralı şişle örmüştüm. Sanırım altı ilmek atmışım. Ama on ilmek atılsa daha iyi olur gibi. Yine baş çevrenize göre haraşodan bir şerit örün. Eğer şeridi örerken, ipinizle aynı renkte makara lastiği de kullanırsanız bereniz çabuk esnemez. Sonra her sıraya iki ilmek gelecek şekilde, uzun kenara ilmek atın. Yani elinizdeki şerit kaç sıraysa, ilmek sayısı onun iki katı olsun. Böylece bereniz dökümlü durur. Bereyi bir karış uzunluğunda örünce, ilmekleri ipe geçirip büzün. Arkasını dikin. 

Bu model bereler için istediğiniz örneği kullanabilirsiniz. Ama bu örnek, mısır tanesi ya da mısır dişi diye geçiyor. Ön sıraları bir düz bir ters örüyorsunuz. Arka sıraları ise hep düz örüyorsunuz. Basit bir örnek aslında. Bu arada bence örneği en güzel kırmızı ip gösteriyor. Örmek isteyenlere kolay gelsin...

12 yorum:

  1. Renge ve modele bayıldım keşke benim de böyle yeteneklerim olsa :)
    Sizi takibe aldım ben de bloguma beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Bence insan isterse her şeyi yapar. Sadece ilgi alanınıza girmiyordur :) Mutlaka uğrayacağım ben de sevgiler...

      Sil
  2. Çok güzel çokkkk:)
    hem kırmızı hem örnek güzel ellerinize sağlık şu boyunluk faslını bitirebilirsem (dikişsizlerden epeyce örecem bu gidişle:)) yapayım Ayşe kızıma bundan. aynı örnekten boyunluk da yapmalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Hatice Hanım. Ben henüz o boyunluktan öremedim. Kızımın istekleri önce geliyor:)) Şimdi bir elbise istedi, onu örüyorum. Ama ne yazık ki bileğimde sorun olduğu için azar azar örebiliyorum. O zaman elimdeki işler sürünüyor tabii. Boyunlukla takım olursa daha iyi olur. Kolay gelsin. Sevgiler...

      Sil
    2. Eliniz için üzüldüm çok geçmiş olsun. örgü ve el işi üretenlerin de ortak sorunu bu :(

      Sil
    3. Teşekkür ederim Hatice Hanım. Sevgiler...

      Sil
  3. Çok tatlı olmuş :) Bi aralar bende örgü işine merak salmıştım ama beceriksizliğimden ötürü kısa sürdü :)
    Bu arada sizi takipteyim banada beklerim :)
    suslusirine.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Süslü Şirine. Bence beceriksizlikle ilgili değil. İnsan, ilgi alanına giren şeyler üzerinde daha çok çaba harcıyor o kadar :) Bloğunuzu ziyaret edeceğim sevgiler...

      Sil
  4. Ellerinize sağlık, çok güzel olmuş :)

    YanıtlaSil
  5. Ay bu da çok güzel olmuş. Hem delikli de değil.Ellerinize sağlık!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Kış için daha uygun olur diye düşündüm. Sevgiler...

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Görüşleriniz Benim İçin Değerlidir!

Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum...