17 Ocak 2015 Cumartesi

Çaylı Kek



Çaylı keki belki pek çoğunuz biliyordur. Ben bu tarifi yıllar önce, daha liseye giderken bir gazetede görmüştüm. Yeni yeni mutfağa girme hevesiyle hemen denemiştim. Sonuç mükemmel olunca, tarif aile içinde benimle özdeşleşti. Evdekiler ben kek yapacağım zaman, hadi Betül senin şu çaylı kekten yapıver demeye başladılar :)



Bugün annemle teyzem bana geldiler. Size çayın yanına ne yapayım anne deyince; tabii ki çaylı kek dediler... Yumuşacık, pandispanya gibi bir kek oluyor. Kokusu da cabası. Hatta ben çikolatalı pasta yapacağım zaman bile bu keki kullanıyorum.



MALZEMELER :

3 yumurta
1,5 su bardağı toz şeker
1 su bardağı sıvı yağ
2 su bardağı un
1 yemek kaşığı tepeleme kakao
1 tatlı kaşığı tarçın ( ben kakaoyu fazla, tarçını daha az koymayı tercih ediyorum)
1 paket kabartma tozu
1 su bardağı ılık demli çay ( sırf dem olacak)


YAPILIŞI :

Yumurtalar ve şeker iyice çırpılır. Sıvı yağ eklenir. Un, kakao, tarçın, kabartma tozu elenerek eklenir. En son çay demi koyulur. Yağlanmış, unlanmış kalıba dökülüp; 150 derecede 45 dakika kadar pişirilir. Benim fırınım yalnızca turbo özellikli. Siz kendi fırınınıza göre ayarlarsınız. Kekin piştiğini anlamak için bir kürdan batırabilirsiniz. Eğer kürdan kekten temiz çıkarsa, kekiniz pişmiş demektir.


Yanında çay, kahve ya da istediğiniz bir içecekle birlikte tüketebilirsiniz. Afiyet olsun...





12 yorum:

  1. Bugün ne tavefuk olmuş bende çikolatalı kek yaptım bilseydm çayda koyardım bir dahakine artık afiyet şifa olsun canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Evet ben de sizin kekinizi gördüm. Çok güzele benziyor. Size de afiyet olsun. Sevgiler...

      Sil
  2. biri çaylı kekmi dedi :) bayılırımmm :)) bende tarifini liseden mezun olduğumda üç hisara gitmek için Ankara ya gittiğimizde büyük teyzemden almıştım bendeki tarifte içine ceviz kırıklarıda konuyor küçük teyzemde küp küp doğranmış elma koyar ....seninkide nefiss görünüyor betülcüğüm ellerine sağlık ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım. O şekilde de güzel oluyordur eminim. Bir dahaki sefere ben de ceviz koymayı deneyeceğim. Sevgiler...

      Sil
  3. Ay bu bizim tarif! Evet, ben de lisedeydim, annemin arkadaşı Şengül Teyze'den almıştık tarifini. Yıllarca bizim evde pişti. Sonra nedense yapmaz olduk ve unuttuk gitti. Şimdi siz paylaşınca bire-bir aynı olduğunu gördüm. Çook teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) İnsan geçmişi hatırlatan bir şey yakalayınca ne güzel oluyor değil mi? Ben bekarken de, evlendikten sonra da en çok sevdiğimiz kek tariflerinden birisidir bu. Kilolar nedeniyle fazla hamurişi yapmamaya çalışıyorum ama, bu aralar bizimkiler kazan kaldırdı. Arada mecburen yapıyorum. Sevgiler...

      Sil
  4. elinize sağlık, çok leziz görünüyor :)

    bende yeni bloguma beklerim
    http://buseilehayat.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Bloğuma hoşgeldiniz. Ben de ziyaretinize geleceğim. Sevgiler...

      Sil
  5. oh ne güzel kabarmış! çaylı kek denemedim ama yazdım şimdi ben bu tarifi yaparım, tarçında var içinde, hemde kakao.
    Mis.
    Ellerine sağlık.
    Emel

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :) Denemenizi öneririm. Çok lezzetli oluyor. Sevgiler...

      Sil
  6. Ellerinize sağlık, leziz görünüyor.

    Bloguma beklerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Bloğuma hoş geldiniz. Ben de sizi ziyaret edeceğim. Sevgiler...

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Görüşleriniz Benim İçin Değerlidir!

Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum...