8 Nisan 2015 Çarşamba

Örgüde Gizli Dikiş Nasıl Yapılır?



Merhabalar! Ocak ayında da yazmıştım; 2015 yılı benim için ertelediğim şeyleri yapmaya başladığım bir yıl oldu. Son bir aydır sağlığımla ilgili girişimlerde bulunuyorum. Bir kısmını burada paylaştım zaten. Bu nedenle sürekli doktora gidiyorum, kan veriyorum. Ve en önemlisi diyetimi aksatmamaya çalışıyorum. İşte tam burada yine sorunla karşılaştım. Çünkü aldığım ilaçlardan sonra, zaten sağlam olmayan midem iflas etti. Peynir ekmek ve haşlanmış patatesten başka hiçbir şey yiyemez oldum. Neredeyse su bile içemiyorum. Cumartesi günü endoskopi yapılacak. Sonuca göre yoluma devam edeceğim. Şimdi bu başlığın altına bunları niye mi yazdım? Çünkü bu aralar haftada bir kez ancak yazabiliyorum. Bu sorunun nedenini anlatmak istedim. Şimdi gelelim konumuza...



Hani bere tariflerimde, bereyi bitirirken gizli dikişle dikerseniz daha düzgün olur diyorum ya; işte ben bugün en çok kullandığım yöntemi anlatacağım.

Dikmek istediğiniz parçaları, sıralar birbirine denk gelecek şekilde yan yana koyun. İğnenizi birbirine denk gelen karşılıklı ilmeklerin içinden geçirin. Bunu yaparken bir sağdan, bir soldan almaya ve sıraları kaydırmamaya dikkat edin.



İpinizi fazla çekmeyin ki, dikiş yeri büzüşmesin. Ben elimde bu şekilde yan tutarak daha rahat dikiyorum. Siz belki dik tutup, bir masa üzerinde dikmeyi de deneyebilirsiniz. Zamanla eliniz alışır ve nasıl rahat ettiğinizi bulursunuz.



İşte sonuç... Gördüğünüz gibi normal dikişe göre çok daha düzgün oluyor. Bu konuyla ilgili birkaç teknik daha var. Ama onları da sonra anlatırım. Umarım yararlı olmuştur. Denemek isteyenlere kolay gelsin...

10 yorum:

  1. Beyaz sardunya cığım bu dikiş şeklini iyi oldu gösterdiğin bende göz tansiyonu rahatsızlığı ortaya çıkmadan önce torunumun bebeklik örgülerini gizli dikiş yaparak dikmiştim bütün örülmüş gibi duruyor bana da annem göstermişti. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sevgili Evimin Güncesi. Ben de çok kullanıyorum bu dikiş şeklini. Belki bilmeyenler vardır diye yayınlayayım dedim. Sevgiler...

      Sil
  2. Çok geçmiş olsun sevgili blog komşum. Aman dikkatli olun. Sağlık en önemli zenginliğimiz biliyorsunuz. En kısa zamanda düzelmenizi yürekten diliyorum. Ben de uzun yıllar ağır mide rahatsızlığı yaşamış biriyim. Çalışma hayatımda işimi çok sevsem de eve mide ağrılarından kıvranarak geldiğim günleri anımsıyorum. Neyse ki sonradan yavaş yavaş bu ağrılar azaldı ve şimdi iyiyim. Fakat yıllardır yediklerime çok dikkat ederim. Siz de dikkatli olarak ve olabildiğince stresten uzak durarak yenebilirsiniz. El işleri gerçekten terapi gibi geliyor. Bu paylaştığınız dikiş tekniği de harika. Ellerinize sağlık. Tekrar acil şifalar diliyorum..♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim komşucum. Ben de uzun yıllardır çekiyorum midemden. İdare ediyordum ama kullandığım ilaçlar dokundu sanırım. Bakalım nasıl bir çözüm önerecekler. Sevgiler...

      Sil
  3. öncelikle geçmiş olsun. inşallah endoskopi sonucu olumlu çıkar.... rabbim tez zamanda şifalar versin. gizli dikiş de güzel bir teknik teşekkürler paylaşımınıza.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Emine Hanımcım. Örgüye yeni başlayanların işine yarayabilir diye düşündüm sevgiler...

      Sil
  4. Ellerine sağlık beyazla çok da güzel anlatmışsın canım.
    Ben de bu dikişi kullanıyorum İzmir kanallarından birinde görmüştüm oradaki hanım ÇITMA dikişi demişti ben öyle öğrendim . en güzel yanı da dikişte o kat yeri olmuyor ,özellikle bere ve çocuk örgülerinde kullanıyorum.
    İlk görecek olanlar için nefis bir anlatım olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolun Hatice Hanımcım. Ben de yıllar önce Derya Baykal'ın programında görmüştüm. O zamandan beri kullanıyorum. Görmeyenlere bir faydam dokunsun istedim sevgiler...

      Sil
  5. öncelikle sağlıklı günler dilerim, gizli dikişte örgü parçalarının ters taraflarını mı yoksa düz taraflarını mı yan yana getirerek dikiyorsunuz
    Berrin,

    YanıtlaSil
  6. Teşekkür ederim Berrin Hanım. O kısmı atlamışım. Örgünün yüzünü yan yana getirip dikiyorum. Kolay gelsin.

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Görüşleriniz Benim İçin Değerlidir!

Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum...