7 Nisan 2016 Perşembe

Son Kamelya - Sarah Jio


Merhabalar! Ankara'da havalar iyice ısındı. Ben de daha düzenli yürümeye başladım. Önceleri yürüyüşten sonra kendimi ölecekmiş gibi hissetmeme rağmen, artık daha enerjik hissetmeye başladım. Fazlalık kıyafetlerden kurtuldum, fazla kilolara savaş açtım. Aldığım birkaç kiloyu verdim. Ama yolum çok uzun. Kaldığım yerden kiloları kovalamaya devam edeceğim. 

Aslında son okuduğum kitabı anlatacaktım değil mi? Ama bugün içimde tarif edemediğim bir sevinç var. Kendim için bir şeyler yapmanın sevinci. Bunu yapmayalı öyle çok olmuştu ki... Bu düzeni oturtmam gerekli, anlaşıldı...



Sonunda sıra kitaptan bahsetmeye geldi :)  Sarah Jio, en sevdiğim yazarlardan bir diğeri. Tüm kitaplarını aldım. Ama O'nun kitaplarını da sindire sindire okumayı seviyorum. Mart Menekşeleri, Yağmur Sonrası, Böğürtlen Kışı... Sırada Son Kamelya vardı. Onu da okudum. Kitapları, çıkış sırasıyla okuyorum. Arayı fazla açmadan diğerlerini de okumayı düşünüyorum.

Kitap yine iki farklı zaman diliminde geçiyor. 1940'lı yıllarda yaşayan Flora ve 1990'lı yıllarda yaşayan Addison'un hikayelerini okuyoruz. Flora, dadı rolü altında Livingston Köşkü'ne gider. Ama asıl amacı, Middlebury Pembesi adındaki eşsiz kamelyayı çalmaktır. Köşkte farklı insanlarla tanışır, hatta aşkı bulur. Burada yaşanan büyük bir gizemi öğrenmek için uğraşır. 1990'lı yıllarda ise Livingston Köşkü'nü Addison'un eşinin ailesi satın almıştır. Addison da tıpkı Flora gibi bitkilere düşkündür. Geçmişini eşinden titizlikle saklamaktadır. Bu arada köşkün geçmişinin de, kendisininki kadar karışık olduğunu öğrenir. Acaba köşkte neler olmuştur? Flora'ya ne olmuştur? Bunların hepsini kitabı okuduğunuzda öğreneceksiniz.


ARKA KAPAK  


Önce küçük bir tohum düşer kalbin odasına, sonra aşkla yeşerir.
Kulak verin, umudun sesini duyabiliyor musunuz?

1940'lı yılların Amerikası'nda bir fırıncının kızı olan Flora Lewis, un kokulu hayatının bir gün çok farklı yöne sürükleneceğini bilmiyordur. Genç kız bir yandan yaşlı anne babasına yardım ederken, öte yandan botanik bahçesinde bitkilerin ve çiçeklerin gizemli dünyasıyla uğraşmaktadır. Ta ki kendini uluslararası çiçek hırsızlığı zincirinin tam ortasında bulana kadar... Yapacağı iş çok basittir; İngiltere kırsalındaki Livingston Köşkü'ne gidip Middlebury Pembesi olarak bilinen ender bir kamelya türünü bulup haber vermek. Köşke dört öksüz çocuğa dadı olarak sızan Flora, içinde imkansız bir aşkın tohumlarını büyütürken, ne tür bir belaya bulaştığını acı bir şekilde öğrenecektir.

Tam elli sene sonra bahçe tasarımıyla uğraşan Addison Sinclair, eşiyle birlikte Livingston Köşkü'ne gelir. Geçmişindeki hayaletten kurtulmaya çalışan Addison, aslında burada çok daha sancılı bir gizemin içine düşer. Bunu çözmeye çalıştıkça dillere destan kamelya bahçesinin kanla sulandığı gerçeğine de adım adım yaklaşacaktır...

Mart Menekşeleri ve hâlâ çoksatanlar listesinde yer alan Böğürtlen Kışı yazarı Sarah Jio'dan muhteşem bir kitap daha. Son Kamelya, kalbimizdeki geçmişin zehrini umut kırıntısına tutunan küçük bir tohumla yok edebileceğimizi gösteren bir başyapıt.




Evet, arka kapaktan da anlaşılacağı gibi, kitap oldukça sürükleyici. Elinizden bırakmak istemiyorsunuz. Bölümler arasında bir geçmişe, bir bugüne gidip gelirken merakınız hep uyanık kalıyor. Tabii benim gibi yatmadan önce kitap okuyanlardansanız, siz de uyanık kalıyorsunuz:) Eh ne diyelim, gülü seven dikenine katlanır. Keyifli okumalar diliyorum...

2 yorum:

  1. Ben de bayılıyorum bu yazara :)) Büyük zevkle okudum bu kitabını da.Bir geçmişe bir bugünümüze döne döne okumak çok zevkli.Gündüz Sefası da çok güzel.İyi okumalar dilerim.Çok sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Nur Hanım. Ben böyle, ruhuma iyi gelecek kitaplar okumayı seviyorum. Araya birkaç kitap sokayım, sonra sıra Gündüz Sefası'nda :) Sevgiler...

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Görüşleriniz Benim İçin Değerlidir!

Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum...