20 Şubat 2015 Cuma

Biraz İçimiz Isınsın





Merhabalar! Aslında bu çayı size dün ikram edecektim. Ama tam bilgisayarın başına oturmuştum ki, eşim aradı. Betül yaa bugün hava çok soğuk dondum. Akşama bir irmik helvası yapsan da sıcak sıcak yesek dedi. Haydaaa bu adama malum mu oldu ne... Sabahtan beri benim de canım irmik helvası istiyordu. Ama son zamanlarda evdekilere fazla uyduğum için, verdiğim kiloların bir kısmını geri aldım. Oysa kendime brokoli ve karnabahar haşlamış, içimdeki helva yaaap helva yaaap sesine kulaklarımı tıkamıştım. Oldu mu şimdi...Zaten baştan çıkmaya hazır olduğum için tamam yaparım dedim. Madem akşama helva yapacaktım, o zaman size de kuru kuru çay ikram etmeyeyim dedim. Buyurun çayın yanında helvam da var...



İrmik helvası pek çoğumuzun bilip, yaptığı bir tatlı. Ama yine de bendeki tarifi yazmak istiyorum. Çünkü bu helva beni hep korkuturdu. Gözümde büyür ve yapmaktan kaçınırdım. Eşim irmik helvasını çok sever ve sık sık yapmamı ister. Eninde sonunda korkumla yüzleştim ve o kadar da zor olmadığını gördüm. Yalnız şimdiden yazayım. Eşim çam fıstığını hiç sevmez. Bu nedenle helvama çam fıstığı koyamıyorum. Ben size orijinal tarifi vereceğim. Buradaki püf noktalarını tecrübeli hanımlarımız üzerlerine alınmasınlar. Sözüm yeni yemek yapmaya başlayanlar için:)

MALZEMELER :

1.5 su bardağı irmik,
125 gr margarin,
1 su bardağı şeker,
1 çimdik tuz,
1 çorba kaşığı çam fıstığı,
1 su bardağı süt ( sıcak olacak),
1 su bardağı su (sıcak olacak)

YAPILIŞI :

Yağı eritin. İrmik ve çam fıstığını ekleyin. Kısık ateşte yılmadan, fıstıklar koyulaşana kadar kavurun. Sonra üzerine sütü ekleyin. Aman ocaktan geride durun. Çünkü etrafa sıçrar, yanmayın. Karıştırarak sütü çekmesini sağlayın. Üzerine yine dikkat ederek suyu ekleyin. Kısık ateşte karıştırmaya devam edin. İyice çeksin suyunu, tane tane dökülsün. Sonra tuzu ve şekeri ekleyin. Eğer şekeri önceden eklerseniz, helvanız kendisini kasar. Şekeri içine almaz. Yenemeyecek bir şey elde edersiniz. Sabırla karıştırmaya devam edin. Helvanız iyice kendisini çekip, tane tane dökülene kadar karıştırın. Sonra ocağı ve tencerenin kapağını kapatıp, helvanızı dinlenmeye bırakın. 

Ben ilk önce sütü ve suyu soğuk olarak ekliyordum. Böyle olmuyordu. Bir gün anneme yaptırdım ve izledim. Püf noktalarını ondan öğrendim. Bir de, sadece sütle yapmayın. Çok baygın oluyor. Denedim biliyorum:)  Yaptıkça alışıyorsunuz. Burada en zor olanı helvayı sabırla karıştırmak. Sakın gözünüzde büyütmeyin çok kolay. Hatta eşiniz evdeyken yapıp, arada onun da karıştırmasını sağlayabilirsiniz. Yaşasın kötülüüükkk :)) Gerçi bu bizde pek iyi olmuyor. Eşim tamam tamam olmuştur deyip, direkt yeme aşamasına geçmek istiyor. Her neyse çenem düştü. Denemek isteyenlere kolay gelsin, görüşmek üzere... 


15 yorum:

  1. Ne güzel olmuş, afiyet olsun. İnsan bazen kendini şımartmalı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Doğru söylüyorsunuz :) Sevgiler...

      Sil
    2. Teşekkür ederim. Doğru söylüyorsunuz :) Sevgiler...

      Sil
  2. Erimeye başladı mı kar? Manzara ne kadar güzel olsa da hayvanların yiyecek bulma imkanı çok kısıtlı. Üzülüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sefer daha az yağdı zaten. Ama çok soğuk. Her yer takır takır buz oldu. Evet dışarıdaki hayvanlar gerçekten zor durumda maalesef. Sevgiler...

      Sil
  3. Isınmaz mı:) Ayrıca mis gibi kokusu bile geldi. Püf noktası için teşekkürler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Yeni evlendiğim zamanlar geldi aklıma. Bu tür şeylerde yapılan ufak bir hata sonucu değiştiriyor. O yüzden detaylı yazayım dedim :) Sevgiler...

      Sil
  4. beyaz sardunya ...arkadaşım çok sağol..vallahi süt konulduğunu bilmiyordum. aynen en kısa zamanda bizde deneyeceğiz.afiyeti şeker olsun ellerine sağlık....sevgiler emel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Emel Hanım. Bir faydam dokunduysa ne mutlu bana... Size de şimdiden afiyet olsun sevgiler...

      Sil
  5. İrmik helvasını bende çooooook severim. Kilo olayı bende de var. Genetik böyle ne yapalım. Komşum çok güzel yapar ben hiç denemedim. Memlekete gittiğimizde babam hemen yengeme un helvası yaptırır. Onu da çooooooooook severim.
    Affiyet olsun
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Un helvasını ben de çok severim. Ah bu kilolar... Benimki tehlike sınırlarında ne yazık ki. O yüzden dikkat etmem gerek. Ama bu aralar boşladım yine :) Sevgiler...

      Sil
  6. Beyaz sardunyacığım irmik helvasını kim sevmez hele birde dondurmalı olursa harika ben bir şeker li olarak yiyemesemde arasıra bir iki kaşık atıştırdıklarım dışında çok güzel oluyor elleine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Evimin Güncesi şeker zor bir hastalık geçmiş olsun. Bende de insülin direnci var. Ama tatlıdan uzak duramıyorum. Artık azar azar yemeden olmuyor. Sevgiler...

      Sil
  7. Beyaz sardunyacım ellerine sağlık bu kış günlerinde güzel olur tatlı enerji verir dondurmalısıda bizim ailede severek yenir sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kışın insanın canı daha çok tatlı istiyor. Dondurmalısını denemedim ama eminim çok güzel olur. Sevgiler...

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Görüşleriniz Benim İçin Değerlidir!

Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum...