11 Mart 2015 Çarşamba

Bahar Yorgunluğu Demeyin...


Merhabalar! Birkaç gündür bloğumu başıboş bıraktım. Bir süredir kendimi sürekli yorgun hissettiğimden, hiçbir şey yapmak istemediğimden söz ediyordum. Bahar yorgunluğudur diyordum. En önemlisi, diyetimi de diyet günlüğümü de ihmal etmiştim. Sonuç birkaç kilo olarak geri döndü tabii. 

Aslında üç yıl önce diyetisyene giderken yaptırdığım tahlillerde insülin direncim olduğunu öğrenmiştim. Zaten yaptığım diyetlerde başarısızlığa uğramam da bu yüzdenmiş. Ama, daha sonra bu konuyla ilgili olarak bir doktora gitmedim. Sonunda, bu böyle gitmez diyerek bir iç hastalıkları uzmanına başvurdum. Tahlillerdi, gel, git derken neyse ki önemli bir şeyim olmadığını öğrendim. Sadece kansız kalmışım. Aman bahar yorgunluğudur deyip geçiştirmeyin. Çünkü ben öyle ihmal etmişim ki, demir depolarım boşalmış. Neyse, şimdi midem yüzünden o hapları yutamadığım için iğne olacağım :(

Gelelim insülin direcine... Şansım varmış ki; şeker hastalığına dönüşmemiş henüz. Doktorum bir ilaç verdi. Onu içmeye başladım. Açıkçası mideme çok dokundu, ağzım zehir gibi acı. Ama tüm bunlara rağmen ben mutluyum. Çünkü artık yemekten sonra tatlıııı, tatlıııı diye krize girmiyorum. Siz siz olun aşırı kiloluysanız, ailenizde şeker geçmişi olan birileri varsa, canınız sürekli tatlı istiyorsa ve açlık atakları geçiriyorsanız mutlaka bir doktora görünün. İnsülin seviyenizin ölçülmesini isteyin. Ben bu güne kadar neden yapmadım diye üzüldüm açıkçası. Şimdi sayarak zayıflamaya devam. Nasıl mı? Onu da anlatacağım...


8 yorum:

  1. Geçmiş olsun güzel sardunyam malesef bende bir diabet hastasıyım elimden geldiğince dikkat ederim ailemde yok sağlıkçıyım ama bende var allah beterinden hepimizi korusun dediğin gibi dikkat etmek gerekiyor, sağlıcaklakal

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sevgili Evimin Güncesi. Size de geçmiş olsun. Diabet zor bir hastalık. Allah kolaylık versin. Ben de çok ihmal etmiştim. İlacı birkaç gündür kullanmama rağmen tatlı krizlerim geçti. Umarım hep böyle devam eder. Sevgiler...

      Sil
  2. Çok geçmiş olsun aman dikkat edin kan hapları benim midemi alt üst etti hatta postumda yazmıştım. Ama siz iğne olacaksınız öyle sorun yaşamazsınız. Yinede dikkatli davranmakta fayda var, banada ilacı veren dahiye uzmanıydı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sevgili Gezgin Kova. Benim midem zaten sağlam değil. Daha önce de defalarca demir ilacı yazmışlardı bana. Ama dediğiniz gibi midemi mahvettiği için hep yarım bıraktım. Bakalım bu sefer nasıl olacak? Sevgiler...

      Sil
  3. Beyaz sardunya ...çok geçmiş olsun.aman dikkat...sevgilerimle emel.

    YanıtlaSil
  4. Palavras gentis são um favo de mel, doçura para a alma
    e saúde para o corpo.(Pr 16,24)
    Obrigada amiga, pela visita atenciosa!
    Beijo grande, Marie.

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Görüşleriniz Benim İçin Değerlidir!

Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum...