21 Mayıs 2015 Perşembe

Kuru Börülce Salatası


Merhabalar! Bu da, benim açık büfe davetlerimde sık sık yaptığım bir salata. Üstelik diyet yapanlar için de çok uygun. Yanında bir bardak ayranla birlikte tükettiğinizde hem hafif, hem de sağlıklı bir öğün oluyor. Tabii ekmek yemediğiniz sürece. Çünkü bakliyat yediğinizde ekmek tüketmemeniz gerekiyor...



Misafirlerimin çok sevdiği bu salatayı belki çoğunuz biliyordur. Ama bilmeyenler için tarif etmek istiyorum. Dilediğiniz miktarda börülceyi (ben genellikle 2 su bardağı kullanıyorum) akşamdan ıslatın. Ertesi gün, dağılmayacak şekilde haşlayın. Ben işimi hafifletmek için sabahtan ıslatıp, akşam haşlıyorum. Böylece ertesi güne daha az işim kalıyor. Sonra taze soğan, maydanoz, dilerseniz dereotu doğrayın. Közlenmiş kırmızı biberleri de ekledikten sonra, yeterince sirke ve zeytinyağı koyun. Tuzu unutmayın tabii. Ben nar ekşisi de ekliyorum. İnanın çok yakışıyor. Dilediğiniz gibi süsledikten sonra salatanız servise hazır. Tıpkı piyazda olduğu gibi, salatayı servisten birkaç saat önce hazırladığınızda, malzemeler birbirinin içine işlediği için salatanız daha lezzetli oluyor. Denemek isteyenlere kolay gelsin...

8 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım ben de çok severim epeydir yapmadığımı farkettim bir ara yapayım özlemişim:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Hafta sonları için de güzel bir seçenek oluyor. Sevgiler...

      Sil
  2. Nefis görünüyor , ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel gözüküyor eline sağlık bizim evde de sevilen bir salatadır İzmir de tazeside kurusu da çok yapılır börülce nin arkadaşlarımda alıştılar Konya da bilinmezdi şimdilerde kipa ve real gibi süper marketler getirmeye başladı iyide oldu sevigiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Nevcihan Hanım. Tazesini de çok seviyorum ben. Kurusunu tesadüfen keşfetmiştim. Şimdi favorilerim arasında. Sevgiler...

      Sil
  4. Çok severim uzun zamandır yapmıyordum hatıtlattığınız için teşekkür ederim. Çok nefis görünüyor emeğinize sağlık der sevgilerimi iletirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim sevgili Gezgin Kova. Hem hafif, hem lezzetli oluyor değil mi? Sevgiler...

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Görüşleriniz Benim İçin Değerlidir!

Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum...