8 Haziran 2015 Pazartesi

Pankek Yaptım



Merhabalar! Yine sizleri ihmal ettim biliyorum. Aslında size anlatacağım çok şey birikti. Ama bir türlü fırsat bulup da bilgisayarın başına oturamıyorum. 85 yaşındaki kayınvalidem geldi. Eşimin ikiz kardeşiyle dönüşümlü bakmaya çalışıyoruz. Ama sürenin pek eşit dağıldığını söyleyemeyeceğim. Terazi bizde biraz daha ağır basıyor...Hani çocuklarda iki yaş sendromu vardır ya ... Şimdi kayınvalidemle bunu yaşıyoruz. Eşimle gecemiz gündüzümüz birbirine karıştı. Hiçbir şekilde memnun edemiyoruz. Zaten huysuzdu, iyice kötüleşti. Bunları şikayet etmek için yazmıyorum. Yanlış anlaşılmasın. Biz o kadar yaşarsak ne halde olacağımızı bilemiyorum. Bu durum ve benim doktor işlerim üst üste gelince buralara pek uğrayamadım.

Bu uzun girişten sonra gelelim konumuza...Televizyonda Güzel Köylü diye bir dizi var. İzleyenler bilir. Son bölümlerde bir pankek sevdasıdır gidiyor. Kızımla eşim de orada görünce, şundan yapsan da yesek dediler. Sık sık krep ( biz akıtma deriz ) yaparım, ama hiç pankek yapmamıştım. Hemen açtım bilgisayarı tarif aramaya başladım. Aklıma yatan bir tarifi denedim ve sonuç böyle oldu...



Bizimkiler arasına meyve istemediler. Biz de reçel ve şokellayla denedik.


Ama en çok şokellalısı sevildi.



Hatta o kadar sevdiler ki; artık akıtma yerine bize hep bundan yap dediler. Ben tarifi buradan aldım. Emeğe saygı deyip, sizi oraya yönlendirmek istedim. 

Bu gün kızımın okul pikniği var. Ankara'da son zamanlarda sürekli ve şiddetli yağmur yağıyor. Yine hava kapalı. Yağmur geliyorum diyor. Ama kızım bu yıl ilkokuldan mezun oluyor. Onu bundan mahrum etmek istemiyorum. Yağmur ve piknik... Bakalım nasıl olacak. Umarım hevesleri kursaklarında kalmaz. Şimdi gidip hazırlanmamız gerek. Sizi bilgilendiririm. Güzel bir hafta olması dileğiyle...

8 yorum:

  1. Pan keklerin iştah açıyor afiyet olsun kayınvalidene gelince bu işler çok zor benim annem 82 yaşında alzheimer hastası İzmir de evinde unutkanlıkları başlamıştı kendi evinde ağbimlerle oturuyordu Ankarada ki kız kardeşimle dönüşümlü bakalım diye getirdik okadar özel bakıma rağmen annem bizlerde yatalak oldu yürüyemeyi bıraktı bir çeşit tepki vermiş bütün doktolar evinde daha iyi olacağını söylediler bizde tekrar evine götürdük inan bizde bez bağlanan annem ayağa kalktı şimdi keşke getirmeseydik diyoruz hafıza yok unutuyor ama en azından ayakta yardımla ihtiyaçlarını karşılıyor bizlerde gidip geliyoruz yanında ağbimler var sizin hastanızda evini özleyip huysuzlanıyordur yanına bakıcı tutabilirsenizevinde daha rahat eder sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah Nevcihan Hanımcığım keşke evi olsaydı. 6 yıl sürekli benimle yaşadı. Sonra ben bir rahatsızlık geçirince doktor stressiz bir yaşam önerdi. O zaman dönüşümlü bakılsın dedik. Güyya üç ay üç ay dönüşümlü bakılıyor. Geçen yaz diğer oğlundayken düşmüş bacağını kırmış. İleri kemik erimesi olduğu için, takılan platin de kalçasını kırdı. Arka arkaya iki ameliyat geçirdi. Ben evdeyim diye bana gönderdiler. 5 ay altından aldım. Neyse ki ayağa kalkmayı başardı. Bu durum da O'nun psikolojisini olumsuz etkiledi. Ne yapalım bu şekilde idare ediyoruz. Allah kimseyi elden ayaktan düşürmesin. Şu anda yürütenle de olsa yürüyebiliyor. Size de büyük geçmiş olsun. Sevgiler...

      Sil
  2. kaloriiiiiiii kabus gibi ama çok severim :((( ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok fena değil mi? Evdekiler benim diyetime uyum sağlamaya çalışıyorlar ama, bir yerden sonra kopuyorlar. Evde isyan çıkıyor :))Burada iş bana düşüyor. Kendimi frenlemeye çalışıyorum. Sevgiler...

      Sil
  3. Kolaylıklar ve sabır diliyorum. Kayınvalideniz için de zor bir durum. Dediğiniz gibi,kısmet olur da gibi biz o yaşa gelirsek kim bilir ne durumda olacağız:(( Allah tüm yaşlıların ve onlardan sorumlu yakınlarının yardımcısı olsun.
    Atıştırmalıklarınız harika görünüyor. Ellerinize sağlık. Aslında bizde akıtma vs dediklerimizle çok benzer bir yiyecek. Sadece yoğunluk ve kalınlık farklı. Ben bol peynirli ve otlusunu seviyorum.

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim sevgili komşum. O'nun için de zor tabii. Yaşlılık başlıbaşına zor bir şey. Dediğiniz gibi Allah herkesin yardımcısi olsun. Evet krepten oldukça koyu bir hamur. İçinde kabartma tozu olduğu için de kabarıyor. Onun dışında pek bir fak yok. Otlusu da güzel olur tabii. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. çok güzel görünüyor... tam da pazar kahvaltısı için ideal...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Emine Hanım. Evet pazar kahvaltısında iyi oluyor gerçekten. Sevgiler...

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Görüşleriniz Benim İçin Değerlidir!

Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum...