8 Nisan 2016 Cuma

Yürürken Gözüme Takılanlar



Merhabalar! Bugün Ankara'da hava bir garip. Genellikle kapalı, ara ara güneş yüzünü göstermek için çabalıyor. Nem yüksek sanırım. Dedim ya garip, basık bir hava var. Daha önce yazdığım gibi, havalar düzeldiğinden beri her gün yürümeye çalışıyorum. Güzergahımda ruhuma iyi gelen pek çok şey var. Bugün sizlerle onları paylaşmak istiyorum. Yani bol fotoğraflı bir yazı olacak.

Ama öncesinde bir hatırlatma yapmak istedim. Ben 11 yıldır böyle kiloluyum. Ancak özellikle, buraya taşındıktan sonra insanlar beni çok sıkmaya başladılar. Benim gibi aşırı kilolu olanlar benzer davranışlarla mutlaka karşılaşmışlardır. Sokağa çıktığınız zaman dönüp, dönüp size bakıyorlar. Karşıdan gelirken trene bakar gibi gözlerini size dikiyorlar. Hatta daha ileri gidip, yanınızdan geçerken, ha ha ha yürü yürü belki zayıflarsın ya da, sen zayıflayabileceğini mi sanıyorsun diyenler oluyor. Önceleri bu tür davranışlar beni çok üzüyordu. Sokağa çıkmak istemiyordum. Bazen dönüp cevap veriyordum. ( Tabii bu tartışma yaratıp, daha çok gerilmemden başka bir işe yaramıyordu.) Artık bu tür bakışlara gözümü, seviyesiz sataşmalara da kulağımı kapatmayı öğrendim. Artık beni üzemiyorlar. Ama yeri gelmişken yazmak istedim. Belki bu tür davranışlarda bulunup da beni okuyan birileri görür. Yaptığı yanlışı anlar. Ya da benim gibi, bu tür davranışlara maruz kalanlar yalnız olmadığını anlar ve daha dik durur. Şişmanlık bir hastalıktır. Kimse durup dururken, çok yediği için yüz kilonun üzerine çıkmaz. Ayrıca kimse bu hale gelmeyi de istemez. Bunların altında bazı sağlık sorunları yatar. Bir gün sizin başına gelmeyeceğinin bir garantisi var mı? Lütfen biraz daha duyarlı olalım... 

Neyse bu kadar laf kalabalığı yeter değil mi? Şimdi yürüyüş güzergahımdaki güzelliklerle yazımı yumuşatayım :)) Görüntülerin kusuruna bakmayın. Hem cep telefonuyla çektim, hem de gün ışığında ekran karardığı için göz kararı fotoğraflar oldu...


Bu salıncak beni çağırdıysa da, oturmadan devam ettim...


Bu arada, bu yıl yürürken kulaklıkla müzik dinlemeye başladım. Daha önce bunu yapmıyordum. Yorulunca tempom düşüyordu. Ancak bu yıl sevdiğim hareketli müziklerden, karışık bir liste oluşturdum. Böylece tempom hiç düşmüyor. Bugün fotoğraf çekmek için sık sık durdum tabii. Ama ne yapayım, bunları sizlerle paylaşmak istedim...











Park boyunca böyle levhalarla karşılaşıyorsunuz. Hem bitkileri tanıyorsunuz, hem de ne kadar yürüdüğünüzü görüyorsunuz...



Yürüyüşten döndüğümde öğlen yemek saatim gelmişti. Hatta hazırlayana kadar, biraz da gecikti. Bu nedenle çok özenli fotoğraf çekemedim. Şekerim düşünce bu kadar oldu, idare edin...


Bir parça derisi alınmış, fırın torbasında pişmiş tavuk pirzola, bir et hakkı demek. Bir bardak ayran, bir süt hakkı, yanında bir dilim tam buğday ekmeği ( fotoğraf çekerken unutmuşum ) bir tahıl hakkı demek. Yağsız salatayı istediğiniz kadar yiyebiliyorsunuz. Aslında alışınca yiyecekleri sayarak tüketmek bu kadar kolay. Eh ne diyelim, sağlıklı beslenelim, bol bol hareket edelim ve kilolara vedalaşalııım...

28 yorum:

  1. Keyfiniz yerinde maşallah :) Ankara'da havalar böyle bugünlerde bakalım gelecek hafta nasıl olacak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Mümkün olduğunca moralimi yüksek tutmaya çalışıyorum. Karamsarlık insanı ümitsizliğe yöneltiyor. Ben de elimden geldiğince yaşam kalitemi bozmamaya çalışıyorum. Sevgiler...

      Sil
  2. Kilo bende de var merak etmeyin, 100 üzerindeyim. isveç diyetiyle bir ara 54 bedenden 44 bedene düşmüştüm. ben ce başkalarını düşünmeyin rejime devam edin bende bailadım günde 1 saat yürüyorum hamur işini kestim o kadar bakalım ne olacak. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size de kolay gelsin. Artık kimseyi önemsemiyorum zaten. Aman kendinizi fazla zorlamayın. Hadi bakalım birbirimizi motive edelim, sevgiler...

      Sil
  3. Ne güzel bir yerde yürüyorsunuz. Ve bunlar ne güzel fotoğraflar. İnsan mutsuzsa bile mutlu olur bu yolda yürürken. İnanır mısınız yurdumun her yerinde yaşayasım var. Bazen ruhumda bir göçebelik mi var acaba diye düşünmüyor değilim. Ayrıca küçük insanların sizi üzmesine izin vermemeniz çok güzel olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Ben de sizin deniz kenarındaki fotoğraflarınıza bayılıyorum. Gözüme güzel görünen, farklı yerler cezbediyor beni de. Sevgiler...

      Sil
  4. Ruh hastası bu insanlar. Merak etmeyin bana da başka nedenle bakıyorlar. Yaftalamak bunların doğasında var. Kendileri hariç herkes ile ilgileniyorlar. Nefret ediyorum böyle sığ insanlarla beraber yaşamaktan. Bu arada yürüyüş rotanız çok güzelmiş, tadını çıkarın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Kışın çok tenha oluyor. Özellikle de sokak köpekleri saldırgan davranabiliyorlar. O yüzden parka girmeye cesaret edemiyorum. Ama bu mevsimde ve yazın güzel oluyor. Evet ne yazık ki böyle garip insanlarla sık sık karşılaşılabiliyor. Ben yoluma devam ediyorum. Artık duymuyorum onları :) Sevgiler...

      Sil
  5. Toplumda maalesef dengesiz insanlar oluyor zayıf olursun niye zayıfsın derler ,kilo alırsın fazla derler, evlenirsin çocuk bekler bir çocuk olur hani kardeş denir ,oğlan olur sünneti sorarlar, kız olur düğün sorar ,okur okul sorarlar yani canım benim kimseyi mutlu edemezsin sen nasıl mutlu isen öyle yaşa takma kimseyi tanımasakta birbirimizi asıl olan güzel iki sohbet değilmi ? her istediğini gönlüne göre yaşaman dileği ile.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Nevcihan Hanımcım. Ne kadar doğru yazmışsınız. Ben burayı bu yüzden çok seviyorum. Dedikodu yok, çekememezlik yok. Herkes birbirine karşı gayet saygılı ve anlayışlı. Sevgilerimle...

      Sil
  6. Yürüdüğünüz yer bir harika. Güzel yurdumun her köşesinde yaşayasım var. Bİraz değil epeyce göçebe ruhluyum galiba. Ayrıca küçük insanların sizi üzmelerine izin vermemeniz çok doğru bir davranış. "Bilselerdi yapmazlardı."Peygamber efendimizin bu sözünü derin düşünemeyenler için kullanabiliriz değil mi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru yazmışsınız. Sığ düşündükleri için böyle davranıyorlar sanırım. Göçebelik hepimizde var galiba :) Karadeniz' çok merak etmişimdir. Ama bir türlü gelmek kısmet olmadı. Umarım bir gün o, yemyeşil coğrafyayı görebilirim. Sevgilerimle...

      Sil
  7. Güzel bir yürüyüş olmuş. Ağaçlar muhteşem.
    Diğer konuya gelince.. Fiziksel görünüşten çok daha büyük bir sorundur ve ürkütücüdür bu tür insanların zihin yapıları. Ben hastalıklı beyinler olduğunu düşünüyorum. Acımak lazım. Küçücük bir anı; Antalya'da yaşarken eşimi parkta yürütmeye çalışıyordum. ''spastik'' diye alay eden bir grup genç beni cidden kaygılandırdı. Okul formalı, o saatte okulda olmaları gereken bu genç insanların durumu ne kadar vahim, düşünün artık. Acımak lazım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sevgili blog komşum. Ne yazık ki doğru söylüyorsunuz. Maalesef gençlerin nereye doğru gittiğini anlamak mümkün değil. Kayıp bir nesil yetişiyor. Gerçekten acımak lazım. Sevgiler...

      Sil
  8. Hiç canınızı sıkmayın, malesef terbiye yoksunu insanlar çevremizde çok fazla :) ayrıca çok şanslısınız yürüyüş güzergahınız muhteşem:)
    Tuzu keserseniz daha kolay kilo verirsiniz . Erdoğan yün düğmede gördüğüm hanım çok güzeldi ayrıca ,sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Nuray Hanımcım. Gerçekten çok naziksiniz :) Evet tuzu azaltınca ödem vücuttan daha kolay atılıyor. Zarif yorumunuz için teşekkür ederim. Sevgiler...

      Sil
  9. Ne salak insanlar var yaaa banada kiloları almışsın diyorlar bi de arkadaş olacaklar insanı moralmen yıkıyorlar :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz aldırmayın onlara. İnsanoğlu böyle ne yazık ki. Kimin bir yarası varsa kanatmaya bayılıyor. En iyisi kulakları tıkayıp, yola devam etmek. Sevgiler...

      Sil
  10. "Ağzı olan konuşuyor" :( boşver siz yürümenize bakın Sevgili Sardunya. Bak size birşey anlatayım yeni evlenmişim kayınvalidemle bir kına gecesine katıldık oturduğumuz mahallede komşular bir bana bir de gelin hanıma baktılar ben zayıf gelin hanım kilolu ne dediler biliyormus? gelin dediğin kilolu olur salındımı ben buradayım demeli dediler hiç bir şey demedim sadece gülümsedim onların cahilliğine verdim. Sende öyle düşün canım.
    Çok sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) O da iyiymiş. İnsanlar illa ki bir kusur bulacaklar ya... Ben artık aldırmıyorum. Evet cahil olmasalar böyle davranmazlar zaten. Önemli olan sağlıklı kalabilmek. Bunun için de elimden geleni yapıyorum. Zor da olsa bir gün amacıma ulaşacağıma inanıyorum. Sevgiler...

      Sil
  11. malesef insanlar insanlıktan çıkmış durumda kilo olmasa başka şeye takıyolar seviyesizleşiyolar bir o kadar da beni de delirtip seviyesizleştiriyolar illa ki kilon olmasa başka şey buluyolar yani , şeker desen ben şekerli biri olarak açlığa hiç tahammül yok hemen bayılıvercek gibi olurum zaten , o yüzden anladım seni anladıııııımmm kıyamamammm resimler de harika orda yürünür ama o salıncağa da oturulurdu yani :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne yazık ki illa bir kusur bulunuyor tabii. Canım yaa nasıl da anlamışsın :)) Bende de insülin direnci var. Şekerim düşüveriyor. İşte o zaman kimse durmasın önümde. Ama bunu anlamıyor insanlar. Ne var ki azıcık aç kalmakta diyorlar. Bunu zamanında annemden bile duydum ben. Ama artık onlar öğrendiler. Zaten bunca kiloyu da insülin direncini bilmediğim için aldım ya... Sevgiler...

      Sil
  12. Bence bir daha ki yüryüşünde salıncağa dinlenmek için bin bir güzel herkese karşı sallan seni kötü hisettirenleri Allah'a havale et.Ben ekmek-hamurişi yemiyorum,onun dışında hiç bir şey kesmedim.arada acıkmasamda cevizi yiyiyorum,arada çikolata yada sütlü tatlı bile yedim,suyumu sürekli limonlu içiyorum aç karnına içiyorum-yemek sonrası içiyorum.ama az-çok mutlaka limonlu doktorunuza danışmadan yapmıyorsunuz umarım ünsilin problemi özel bir durum ama başarabilirsiniz sakın pes etmeyin zamanla midemin küçüldüğünü ben fark ediyorum çok mutluyum dah enerjik ve keyfliyim üç Haftada 2 kilo verdim bir hedef belirlemedim sadece yemek alışkanlıklarımı biraz geliştirip-değiştirdim.Yemek yememek için değil az yemek yemek için kendimi kotlamaya çalışıyorum tavsiye ediyor tontiş yanaklarından öpüyorum sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yürüyüş sırasında durmuyorum. Çünkü yağ yakımı, aralıksız 30 dakikalık yürüyüşten sonra başlıyormuş. Ben de hafta sonu ailemle gezmek için gittiğimde sallanıyorum:) Bol su içiyorum. Ama ülserim olduğu için limonsuz. Tabii doktor kontrolünde yapıyorum. Şu anda yarım saatten fazla yürümemi istemiyor doktorlar. Kalbini yorma diyorlar. Önemli olan yeme alışkanlıklarını değiştirmek zaten. Siz en doğrusunu yapıyorsunuz. Ben de Ayça Kaya'nın Sayarak Zayıfla kitabından yararlanıyorum. Bu hesaba alışınca her şeyi yiyebiliyorsunuz. Yani dediğiniz gibi tatlı bile yenebiliyor. Önemli olan onu yiyince, ne yememeniz gerektiğini bilmek. Ben de sizi öpüyorum. Sevgiler...

      Sil
  13. Taklıma sen bunlara yürüyüşlere devam ama salıncakta dinlen sallan bir de foto çeksal gitsin onları Allah ıslah etsin sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artık takılmıyorum zaten. İnsan yaş aldıkça dünya görüşü de değişiyor. İnsan kırkından sonra aydınlanıyor resmen :)) Sevgiler...

      Sil
  14. Boşver Betülcüm Allah kalplerindekini yaşamalarını nasip etsin.
    yürüyüş güzergahın süpermiş canım. Bu sayarak tüketme benim de çok ilgimi çekti liste filan yaptım gıdaların sayıları ile ilgili olayı kavradım inş. uygulama konusunda da başarılı olurum benm de yürüyüş olayım çok sık sekteye uğruyor bakalım neler yapabileceğim kilo aldıkça kızıyorum kendime.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Artık takılmamayı öğrendim Hatice Hanımcım. Sayarak beslenmek kilo kontrolünde gerçekten çok yardımcı oluyor. Bu günlerde kendimi çok halsiz hissediyorum. Ama buna rağmen yürüyüşümü aksatmamaya çalışıyorum. Yürüdüğüm günler hem kendimi daha dinç hissediyorum, hem de vicdanım rahat oluyor :)) Size de kolaylıklar diliyorum. Sevgiler...

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Görüşleriniz Benim İçin Değerlidir!

Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum...