5 Kasım 2016 Cumartesi

Ekmek Kokularıyla Uyanmak


Merhabalar! Dün akşam evdekilerle konuşurken, epeydir evde ekmek yapmadığımı fark ettim. Yaklaşık 10 yıl önce kendime bir ekmek yapma makinesi almıştım. Önceleri bir hevese, her hafta sonu ekmek yapıyordum. Yavaş yavaş daha seyrek yapmaya başladım. Bizimkiler beyaz ekmeği daha çok seviyorlar. Ben de madem cumartesi sabahı hepsi evde, öyleyse onların istediği olsun dedim. Ama içine yulaf da ekledim :))


Akşamdan makineye tüm malzemeyi koyup, hazır olmasını istediğim saati ayarladım ve yattım. Sabah hepimiz taze pişmiş ekmek kokularıyla uyandık. Bu duyguyu özlemişim gerçekten...


Genellikle, makinemin kullanma kılavuzundaki tarifleri yapmayı tercih ediyorum. Tarifi vermeden önce, ekmek makinesinde güzel ekmek yapabilmek için birkaç püf noktası vermek istiyorum...


Öncelikle, tarifteki miktarlara tam olarak uyun. Önce sıvı malzemeleri koyun. Suyun ılık olmasına dikkat edin.  Üzerine tuz ve şekeri ekleyin. Sonra suyu kapatacak şekilde unu dağıtın. En son da mayayı ekleyin. Mayanızın taze olduğundan emin olun. Çünkü maya taze olmazsa ekmeğiniz kabarmaz.



Yulaflı Beyaz Ekmek İçin Malzemeler :

300 ml. ılık su
1 büyük ölçü kaşığı süt
1 büyük ölçü kaşığı zeytinyağ
2 küçük ölçü kaşığı şeker
1,5 küçük ölçü kaşığı tuz
3 ölçü kabı (450 gr.) un
1 ölçü kabı ( 100 gr.) müsli ( bende yulaf ezmesi vardı, onu kullandım.)
1,5 küçük ölçü kaşığı instant kuru toz maya

Ölçü kapları makineyi aldığınız zaman içinden çıkıyor...

Yukarıda dediğim gibi, önce sıvı malzemeleri, sonra kuru malzemeleri ekledim. Makineyi standart program konumuna getirdim. Orta pişirmeyi seçtim. Zamanlayıcıyı ayarladım ve sabah ekmek kokularıyla uyandık...


Yulaf koyarak, beyaz ekmeğin besleyiciliğini de arttırmış oldum. Zaten, ekmek pişince yulaflar yok olmuş. Hiçbiri anlamadı :) Makineyi akşamdan hazırlamanın tek bir eksiği oluyor : Uykuda olduğunuz için, ek malzeme koyacağınız zamanı kaçırıyorsunuz. Ekmeğinizin üzerine bir şey ekleyemiyorsunuz. Bu arada, son fotoğraftaki gölgenin kusuruna bakmayın lütfen. Mutfakta çektiğim için ışık yakmak zorunda kaldım ve makinenin gölgesinden bir türlü kurtulamadım.  Denemek isteyenlere kolay gelsin... 

12 yorum:

  1. Ellerine sağlık harika görünüyor. Hafta sonu sabahı için o kokular ne hoş olmuştur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, hafta sonu böyle kaçamaklar iyi oluyor gerçekten :) Sevgiler...

      Sil
  2. Rahmetli Babam, Çeşme'deyken çarşıya inemediğinde makinede ekmek severdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah rahmet eylesin, mekanı cennet olsun. Sevdiklerimiz erken gidiyor, ama neyse ki güzel anıları bizimle yaşıyor. Sevgiler...

      Sil
  3. Hatice hanim ..ellerine saglik afiyetler olsun.bana pasta gibi geliyor.sevgilerimle emel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Emel Hanımcım. Gerçekten pasta gibi oluyor. Aslında gramaj olarak diğer ekmekten çok fazla olmasına rağmen çabucak bitiyor :) Sevgiler...

      Sil
  4. Üç yıldır kendi ekmeğimizi yapıyoruz. Hatta yazları bahçe katını sevdiğimiz için bir makine de oraya aldım. Geçen gün Antalya'dan gelen konuklar bir fırından ekmek almışlar, yiyemedik. Alışınca öyle oluyor. Yalnız benim kendi tariflerim oluştu. Standart tariflere fark atıyor. Size verebilirim isterseniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel :) Ben de sürekli yaparım düşüncesiyle almıştım makineyi. Ama evdekiler fazla ekmek tüketmeyi seviyorlar. Bir ekmek bir gün için yetmiyor. Böyle olunca da, keyif için yapmaya başladım :) Tariflerinizi denemekten büyük mutluluk duyarım. Sevgiler...

      Sil
  5. Ellerinize sağlık ben de tez vakitte ekmek yapma makinesi almak istiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Büyük bir keyif gerçekten, öneririm. Sevgiler...

      Sil
  6. Ellerinize sağlık canım taze ekmek kokusu süper oluyor gerçekten uzun zamandır ekmek yemiyorum eşim çok seviyor.arkadaşım keklerini de yapıyor makinesin de bir kez tatmıştım nefis olmuştu.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Hatice Hanımcım. Makinede reçel bile yapılıyormuş, ama ben hiç denemedim. İnstagramda bir tarif okudum. En kısa zamanda onu da denemeyi düşünüyorum. Sevgiler...

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Görüşleriniz Benim İçin Değerlidir!

Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum...