21 Aralık 2017 Perşembe

Açıklamalı Şiş ile Örülmüş Çarkıfelek Bere


Merhabalar! Hani dizüstü bilgisayarımın kapak menteşesi kırıldı demiştim ya; ben onu hala öyle kullanıyorum. Çünkü daha garanti süresi bile dolmadığı halde, kullanıcı hatası dediler. Oldukça yüklü bir meblağ istiyorlar. Bu bilgisayarı evde benden başka kimse kullanmıyor. Ben de gözüm gibi bakıyorum. Yani, kullanıcı hatası olması imkansız. Üstelik internette araştırdığıma göre, bu modelde oldukça sık görülen bir arızaymış. Tamamen ilgili servisin insafına bağlıymış. Yani garanti kapsamına alan yerler de varmış. Biz de araştırıyoruz bakalım. Bu arada daha büyük bir arızaya neden olmamak için, bilgisayarı fazla kullanmamaya çalışıyorum.  

Beni takip edenler bileklerimdeki sorun yüzünden artık örgü öremediğimi bilirler. Özellikle de geçen marttan beri elime şiş, tığ alamadım. Ama ben örgü örmeyi çok seviyorum. Örgü örememek benim için, nefes alamamak gibi bir şey...

İşte bu yüzden, kendime bir bere örme denemesi yaptım.  Zor oldu, uzun sürdü, ama sonunda bitti. Hatta birkaç kez kullandım bile. Yani yazmakta da geciktim :) 

Aslında eski ve bilindik bir model... Ben çok istemiş, ama o zaman örememiştim. Şimdi de örgüye bu kolay ve içimde kalan modelle dönmek istedim. Ama aksilikler peşimi bıraktı mı? Hayır, bırakmadı. Bilmeyenler ve yeniden hatırlamak isteyenler için, bereyi örerken her aşamasını fotoğraflamıştım. Fotoğraf makinesinin hafıza kartını bilgisayara takıp, fotoğrafları bilgisayara aktarmak istediğimde olanlar oldu... Bilgisayardaki sorun yüzünden mi, yoksa olacağı mı vardı bilmem, hafıza kartı bozuldu. İçinde blog için çektiğim pek çok fotoğraf vardı. Hepsi gitti... Moralim çok bozuldu ve ne yapsam derken hiç olmazsa berenin bitmiş halini yeniden fotoğraflayayım ve yayınlayayım dedim. Ne de olsa her zaman örgü öremiyorum değil mi?

İşte bere bu... Hatırladınız mı bu modeli?


İpim Nako Sportwool Kış Güneşi. İçinde belli belirsiz simler var. Şişim 6 ve 5 numara. Bereyi altı numara ile, lastik kısmını 5 numara ile ördüm. Şişe 16 ilmek atıyoruz. 3 ters, 8 düz, 3 ters, 1 düz örüp; şişimize bir kez ip doluyoruz, son kalan ilmeği de düz örüyoruz. Arka sırada ilmekleri geldiği gibi örüyoruz. Bu, örgünün alındaki saç örgülü kısmı oluşturuyor. Devamında yine 3 ters, 8 düz, 3 ters, 1 düz, 1 dola, 2 düz örüyoruz. Tüm arka sıralarda ilmekleri geldiği gibi örüyoruz. Sonraki sırada da 3 ters, 8 düz, 3 ters, 1 düz, 1 dola, 3 düz örüyoruz. Sondaki düz ilmekler 4 - 5 - 6 diye çoğalacak. Örgümüz 8 sıra olduğunda, yani üst üste 8 ajurumuz olduğunda 8 ilmek düz ördüğümüz ilmekleri 4 - 4 çaprazlayarak saç örgümüzü oluşturuyoruz. Bundan sonra, her sekiz sırada bir ilmekleri çaprazlıyoruz. Örgümüzün 16. sırasına geldiğimizde beremizin bir dilimi tamamlanmış oluyor. Bu sefer 3 ters, 8 düz, 3 ters, 1 düz, 1 dola, 2 ilmeği birlikte örüyoruz ve buradan geriye dönüyoruz. 17. Sırada 3 ters, 8 düz, 3 ters, 1 düz, 1 dola, 1 düz, 2 ilmeği birlikte örüp geri dönüyoruz. Bu şekilde her seferinde bir ilmek fazla örerek, geri döne döne ilmeklerin hepsini tamamlıyoruz. Böylece 2 dilimimiz de oluşuyor. Tabii, 8 sırada bir saç örgümüzü burmayı unutmuyoruz. Bundan sonrası yaptıklarımızın tekrarından ibaret... Benim ipim, bu şekilde 5 dilim yapmam için uygun oldu.



Beş dilimi tamamladıktan sonra, ilmeklerimizi kapatıyoruz. 5 numaralı şişimizle, ilmeklerin göbeğine batarak, 68 ilmek atıyoruz. İlmek aralarını iyi ayarlamayı unutmayın. İlmeklerin göbeğine battığımız için, lastiğin başladığı yerde zincir görüntüsü oluşuyor. Yukarıdaki fotoğrafta görebilirsiniz... Ben lastiği 11 sıra ördükten sonra kestim. Kalınlığı size kalmış. Daha az da, daha çok da örebilirsiniz. Yalnız, keserken elinizi sıkmamaya özen gösterin ki; alnınızı sıkmasın.



İşte bu da berenin arkadan görünüşü. Belki şimdi daha iyi hatırlamışsınızdır. Hala giden fotoğraflarıma yanıyorum. Onlar olsaydı, yazım daha açıklayıcı olacaktı. Ne yapalım, kısmet... Eğer örmek isterseniz, elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım. Şimdiden kolay gelsin...


6 yorum:

  1. İyi günlerde kullanın, elinize sağlık.
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  2. el emeği gibi yok... elinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. Betülcüğüm....ellerine sağlık berenin arka tarafida çok güzel...sevgilerimle emel..⚘🌲🌲

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Görüşleriniz Benim İçin Değerlidir!

Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum...